Medienberichterstattung

 

Forthcoming

  • Wagner, Markus (forthcoming) 'Selective Exposure, Information Utility, and the Decision to Watch Televised Debates', International Journal of Public Opinion Research. doi: 10.1093/ijpor/edw016.
  • Eberl, Jakob-Moritz, Markus Wagner, and Hajo G. Boomgaarden (forthcoming) 'Party advertising in newspapers: A source of media bias?', Journalism Studies. doi:10.1080/1461670X.2016.1234356.
  • Haselmayer, Martin, Thomas M. Meyer, and Markus Wagner. 'Fighting for attention: Media coverage of negative campaign messages' (accepted). Party Politics.
  • Meyer, Thomas M., Martin Haselmayer, and Markus Wagner (accepted). 'Who gets into the papers? Party campaign messages and the media'. British Journal of Political Science.
  • Haselmayer, Martin, Markus Wagner, and Thomas M. Meyer (forthcoming). 'Partisan bias in message selection: media gatekeeping of party press releases'. Political Communication. dx.doi.org/10.1080/10584609.2016.1265619

2017

  • Eberl, Jakob-Moritz, Markus Wagner, and Hajo G. Boomgaarden (2017) 'Are Perceptions of Candidate Traits Shaped by the Media? The Effects of Three Types of Media Bias', International Journal of Press/Politics, 22(1): 111-132. doi:10.1177/1940161216674651.

2016

  • Vonbun, Ramona, Katharina Kleinen-von Königslöw, and Klaus Schönbach (2016) 'Intermedia agenda-setting in a multimedia news environment', Journalism, 17(8): 1054-1073. doi: 10.1177/1464884915595475.
  • Giebler, Heiko, Sylvia Kritzinger, and Susan A. Banducci (2016) 'Viel hilft viel: Medieneffekte auf die Einschätzbarkeit von Parteipositionen zur Europäischen Integration', in: Harald Schoen, and Bernhard Weßels (eds.), Wahlen und Wähler. Analysen aus Anlass der Bundestagswahl 2013. Wiesbaden: Springer VS.

2015

  • Eberl, Jakob-Moritz, Hajo Boomgaarden, and Markus Wagner (2015) 'One Bias Fits All? Three Types of Bias and Their Effects on Party Preferences' , Communication Research. doi:10.1177/0093650215614364

2014

  • Dolezal, Martin, Martin Haselmayer, David Johann, Kathrin Thomas, and Laurenz Eder-Jedenastik (2014) ’»Negative Campaigning«’ in: Sylvia Kritzinger, Wolfgang C. Müller, and Klaus Schönbach (eds.), Die Nationalratswahl 2013. Wie Parteien, Medien und Wählerschaft zusammenwirken. Vienna: Böhlau, pp. 99-112.

2013

  • Eberl, Jakob-Moritz, Markus Wagner and Eva Zeglovits (2013) 'Politische TV-Ereignisse umdenken: Zwischen Second Screen und E-merging Media', Österreichische Zeitschrift für Politikwissenschaft, 42(3): 241-261.

2012

  • Höller, Iris (2012) 'Wahlen zweiter Wahl? Die Medienberichterstattung zur Europawahl 2009 und zur Nationalratswahl 2008 in Österreich im Vergleich', in: Fritz Plasser (ed.), Erfolgreich Wahlkämpfen. Massenmedien und Wahlkampagnen in Österreich. Vienna: Facultas.
  • Lengauer, Günther, Frank Esser and Rosa Berganza (2012) 'Negativity in Political News: A Review of Concepts, Operationalizations and Key Findings', Journalism 13(2): 179-199.
  • Lengauer, Günther, Fritz Plasser and Gilg Seeber (2012) 'Media Milieus: Politische Informations- und Mediennutzungstypen in Österreich', in: Fritz Plasser (ed.), Erfolgreich Wahlkämpfen. Massenmedien und Wahlkampagnen in Österreich. Vienna: Facultas, pp. 57-86.
  • Tenscher, Jens and Lore Hayek (2012) 'Allgemeine und politische Mediennutzung', in: Jan W. van Deth and Silke I. Keil (eds.), Deutschlands Metamorphosen. Ergebnisse des European Social Survey 2002 bis 2008. Baden-Baden: Nomos, pp.237-269.

2010

  • Dolezal, Martin, Marc Helbling and Swen Hutter (2010) 'Debating Islam in Austria, Germany, and Switzerland: Ethnic Citizenship, Church-State Relations and Right-Wing Populism', West European Politics, 33(2): 171-190.

2009

  • Höller, Iris, Gilg Seeber, Maria Stopfner and Hannes Vorhofer (2009) ‘Die Europawahlen 2009 in den Tiroler Medien’, in: Ferdinand Karlhofer and Günther Pallaver (eds.), Politik in Tirol - Jahrbuch 2010. Innsbruck-Vienna-Bozen: Studienverlag, pp. 129-150.